
Verduurzaming van vastgoed binnen handbereik
Op nationaal en internationaal niveau zijn veel eisen gesteld voor de verduurzaming van gebouwen en vastgoed. De Nederlandse overheid stimuleert duurzaam bouwen en stuurt op het verduurzamen en energiezuiniger maken van bestaande gebouwen. Ook het stikstofbesluit heeft grote impact op (ver)bouwprojecten.
Maar hoe is dit beleid concreet te vertalen naar renovatie cq. nieuwbouw van úw gebouw(en)?
Want elk gebouw vraagt een eigen aanpak.
Tijdens deze studiedag geven de adviseurs van Abstract Management & Advies antwoord op deze vraag. Zij geven u, aan de hand van praktijkvoorbeelden, inzicht in wet- en regelgeving en de huidige trends en ontwikkelingen, handvatten om verduurzaming van uw gebouw(en) te realiseren.

Datum: 19 november 2019
Locatie: Amphia Ziekenhuis
Molengracht 21, Breda
Parkeren in Parkeergarage.
PROGRAMMA
-
09.30 -10.00 Inloop
- 10.00 -10.30 Kennismaking en introductie Abstract Management & Advies
- 10.30 – 11.15 Wet- en regelgeving, trends en ontwikkelingen
-
Actuele milieu wetgeving
-
Het stikstof besluit
-
Convenanten, certificeringen, labels
-
Subsidies
-
Kansen en mogelijkheden
-
-
11.15 – 12.30
-
Strategische maatregelen om (bestaand) vastgoed te verduurzamen
-
Opstellen beleidsplan
-
Activeren financieel vliegwiel
-
-
Bestaand vs nieuwbouw op basis van vormfactoren en kengetallen
-
-
Dilemma’s bij het verduurzamen
-
Terugverdientijd
-
Economische haalbaarheid
-
Beperkte investeringsruimte
-
-
-
12.30 – 13.15 Lunch pauze
-
13.15 – 14.15 Contracten en duurzaamheid
-
Andere uitvraag in traditionele bouwprocessen of andere bouworganisatievormen (geïntegreerde contracten waarbij de markt haar kennis kan inbrengen)
-
Hoe duurzaamheid mee te nemen in de aanbestedingsprocedure
-
Materialen recyclen:
-
wie is eigenaar
-
do’s and dont’s
-
-
-
14.15 – 15.00 Het centraliseren en revitaliseren van het Amphia Ziekenhuis
-
Nieuwbouw en de bestaande bouw
-
-
15.00 – 16.00 Rondgang van het nieuwbouw Amphia ziekenhuis
-
Bezoek OK-complex
-
-
16.00 -17.00 Afsluiting en borrel
.png)

Sprekers
Richard Vorst
Lees meer over Richard

Richard Vorst
Directievoerder Amphia Ziekenhuis
Gedreven, resultaatgericht en gestructureerd voert Richard procesbegeleiding uit voor zijn opdrachtgevers. Hij neemt u mee in het bouwproces van het Amphia Ziekenhuis.


Lees meer over André
André Ceton
André Ceton
Projectmanager
Abstract Management & Advies
Weet als geen ander hoe je optimale resultaten kan behalen op het gebied van energiebeheersing en exploitaitiekosten, als je inzet op intergrale duurzaamheid.


Erwin Kamminga
Lees meer over Erwin
Erwin Kamminga
Projectmanager
Abstract Management & Advies
Naast projectmanagement is energiemanagement en verduurzamen van vastgoed zijn specialisme. Erwin weet structurele kostenverlagingen voor opdrachtgevers te realiseren.


Lees meer over Lara
Lara van den Bouwhuijsen
Laura van den Bouwhuijsen
Jurist bouw- en aanbestedingsrecht, vastgoedrecht.
ABCNOVA Vastgoedjuristen
Specialist geïntegreerde en risicodragende contractvormen, aanbestedings-vraagstukken, bouworganisatie- en samenwerkingsvormen. Adviseur bij conflicten in renovatie- en bouwprojecten.


Unieke rondleiding in nieuwbouw en het OK complex
Tijdens een unieke rondleiding gaan speciaal voor u de deuren open van de nieuwbouw en het OK-complex van het Amphia Ziekenhuis in Breda, dat eind november 2019 in gebruik wordt genomen.
Welke inzichten en ervaringen neemt u einde dag mee?
Tijdens de interactieve studiedag komen onderwerpen aan bod zoals:
-
de wettelijke kaders,
-
de trends en ontwikkelingen,
-
welke invloed heeft het stikstofbesluit op uw (ver)bouwplannen,
-
dilemma's bij verduurzamen,
-
welke juridische valkuilen er zijn bij contracten,
-
'best practices' bouwprocessen.
De kennis die u hiermee opdoet maakt het mogelijk dat u zelf actie kan ondernemen om ook uw gebouw(en) slim te verduurzamen en te laten voldoen aan de wettelijk gestelde eisen van de overheid. Zo zorgt u ervoor dat uw vastgoed klaar is voor de toekomst.
Deelname
De kosten voor het bijwonen van deze studiedag zijn EUR 275,- incl. btw per deelnemer. Dit is inclusief lunch, verzorging gedurende de dag, uitrijkaart parkeergarage en de borrel. Als u onverhoopt niet kan, dan mag een collega van u in de plaats komen. Na inschrijving ontvangt u van ons een bevestiging en de factuur. Pas na ontvangst van uw betaling is uw deelname officieel bevestigd.
Het aantal plaatsen is beperkt dus meld u snel aan via onderstaand formulier.
We verwelkomen u graag op dinsdag 19 november in Breda!
Meer informatie?
Neem contact op met:
secretariaat@abstractmanagement.nl
